sdílej stránku
Návody
jak si zahrát html5 hry zdarma v prohlížeči

Jak si zahrát prohlížečové html5 hry na pc, tabletu i na smartphonu

  • 3. listopad 2016
  • jrk
  • téma: návody html5 hry

Prohlížečové html5 hry můžete hrát na každé platformě s nainstalovaným moderním internetový prohlížečem, který podporuje zobrazení obsahu internetových stránek v html5 a javascriptu. Žádné stahování, instalace, nebo registrace není potřeba. Vyberete si z nabídky hru, kterou chcete hrát a během chvíle se hra načte v okně prohlížeče.

V katalogu s nabídkou her je možné kliknout na textový odkaz popis hry, přečíst si více informací o hře a podívat se na velký obrázkový náhled ze spuštěné hry. Nebo hned začněte jednoduše hrát, klikněte rovnou na zelené tlačítko hraj zdarma a na následující stránce se hra spustí. Během hry na menších obrazovkách mobilů a tabletů, bude asi potřeba držet zařízení vodorovně na šířku, aby se hra mohla na displeji zobrazit. Pokud držíte zařízení na výšku, místo hry uvidíte upozornění, abyste displej pootočili.

Ovládání html5 hry

Na stránce každé hry je pod oknem se samotnou hrou uvedeno ovládání na klávesnici a pomocí myši. Na dotykových obrazovkách mobilních telefonů a tabletů je možné ovládat hry dotykem. Online html5 hry se nejčastěji ovládají myší, šipkama, mezerníkem a tlačítkama w a s d. Ve hře pro dva hráče má každý hráč svoje vlastní tlačítka. V některých html5 hrách je Ovládání hry graficky znázorněno na začátku během spuštění, nebo se objeví návod po kliknutí na nabídku.

html5 hry nastavení a ovládání

Hru spustíte kliknutím na tlačítko play uprostřed okna hry. Vyčkejte pár sekund než se hra načte a spustí. Po načtení hry se objeví menu s nabídkou nastavení hry, kliknutím na správné tlačítko je možné zvolit některou z možností nastavení, level hry, postavu a mapu, nebo vypnout doprovodnou hudbu, kliknutím na symbol reproduktoru.

Na začátku po spuštění hry je dostupný první level, po jeho dokončení se otevírají další úrovně hry. Po opakovaném spuštění hry, máte přístupné všechny levely, které jste odehráli a můžete pokračovat v hraní. Dosažené levely nemusí být dál dostupné, pokud vymažete historii prohlížeče.

Většinou se html hra spustí a funguje bez problémů. Na slabších tabletech a mobilech s pomalejším připojením k internetu a v některých prohlížečích se mohou objevit problémy se spuštěním, nebo hratelností hry. Vzhledem k množství různých zařízení, konfigurací a také rozdílů v operačním systému je řešení hodně individuální a neexistuje univerzální rada jak hru zprovoznit. Na starším počítači, tabletu, nebo telefonu, se zastaralým operačním systémem, ve kterém nelze nainstalovat nový internetový prohlížeč, nebudou html5 hry funkční.

Nastavení velikosti okna html5 hry

Po načtení stránky se uprostřed plochy zobrazí okno s hrou v základním nativním rozlišení hry. Velikost okna html5 hry je u některých her nastavitelná pomocí tlačítek v menu hry, nebo na stránce pod oknem hry. Najeďte myší, nebo prstem dolů těsně nad spodní okraj okna a vysune se lišta s nastavením velikosti hry.

nastavení plochy html5 hry

Posun stránky je funkční i v plné velikosti html5 hry klasicky pomocí posuvníku na pravé straně displeje, nebo monitoru. Po změně velikosti je potřeba kliknout myší na okno hry, aby nedocházelo k posunu stránky šipkama na klávesnici a mohli jste šipky používat k ovládání hry.

Doplňky do prohlížeče

Další možností jak hrát html5 hry na celé ploše ve fullscreen, je doplněk do prohlížeče, který hru zobrazí přes celé okno, nebo plochu. Instalace těchto rozšíření není pro hraní her nutná.

fullscreen anything doplněk do chrome

Pokud budete chtít vyzkoušet doplňky do prohlížečů firefox, nebo chrome stahujte a instalujte je pouze z ověřených zdrojů a v prohlížeči pro který je doplněk vytvořen.